הייתי משתנה למענך, אתה יודע.
26/11/07 | יום שני
לכל מי שלקח על עצמו את העול והרשה ללב ללכת אחרי מה שאי אפשר,
אין דרך חזרה עכשיו. מפה זה רק כאב ותאוות השכחה.
אתם מכירים את החוקים בעל פה: אסור להתקשר, אסור לקוות.
ותדעו שזה בסדר, האבל הזה שגזרתם על עצמכם, תדעו שהוא נכון.
תבינו שבחרתם נכון, גם אם אתם עכשיו לא רוצים להרגיש כלום.
רציתם אז, ואמרתם. זה כל מה שיכלתם לעשות.
לעצור בעד הלב זה מטופש, הוא תמיד מנצח בסוף.
אני עומד איתכם עכשיו ומזכיר איתכם את כל השמות,
מלטף בזכרון שלי את כל הפנים, מריח את מה שאבד.
הייתה פה הבטחה גדולה ועכשיו אנחנו, עומדים פה ביחד, לגמרי לבד.
עד הפעם הבאה הלב כבר יהיה כהה יותר, אנחנו מבטיחים לעצמנו,
לא עוד להשתוקק לחיבוק אחד שלא יבוא, לא לרצות לאחוז חזק.
עכשיו זה הזמן להרפות. לוותר. לדעת שזה נגמר לפני שזה התחיל.
ואנחנו היינו שם, בצד. הנכון.
זה כל מה שאנחנו יכולים לעשות.
שיקנאו לנו, שיעריצו אותנו על האומץ, שיבוזו לטיפשות.
אם באמת כולם צדקו, וזה לא היה אמור לקרות,
אז איך הלב שלנו פעם ככה? איך אפשר שהרגש ישקר?
הוא לא. אנחנו צדקנו.
ונשאר מאוכזבים לתמיד, בעיקר מעצמנו,
נמציא את עצמנו מחדש, נשתפר, נתעלה על מה שנשאר.
אבל זה עדיין שם, לא?
מאחורי הלב יש פצע קטן שאנחנו לא ניתן לו שם, והוא געגוע.
געגוע למה שלא היה מעולם,
הוא התרחש רק אצלנו מבפנים, בער כמו שקיעה.
ובואו נפסיק לחכות לו, הוא לא יכול לחזור,
הוא מעולם לא היה פה.
ופה כל האמת שלנו, האנשים שנשארו מאחור.
פה אנו טמונים ומחכים.
הלב הוא אין סופי, תאמינו.
גם הכאב.
וכך, אני מוצא את עצמי ממתין לחצות וחצי, השעה שלו, מביט על הטלפון ומחכה שהוא יתקשר. כמה עלוב. מערכת יחסים בתור הסחה. מיקוד תשומת הלב על הלב במקום על מה שחשוב באמת שהוא הראש הבעייתי שלי, מבוך של אפשרויות שכולם נגמרים במבואות סתומים. להתרכז ברגש, גם אם הוא חד צדדי, לחשוב רק עליו, להפוך את זה למטרה וככה לא לשקוע בחיים האמיתיים שמתפוררים לי מסביב.
ולמה בעצם זה אמור להיות כל כך רע אם זה גרם לי להרגיש כל כך טוב? למה אני אמור לוותר בכזו קלות על משהו שעזר לי לעבור את היום, פינה לי קצת מהעננים ונתן לי תקווה לאופק?
כבר המון זמן לא היה לי דייט ראוי אחד, כבר הנחתי שאני לא אבשל עוד לאף אחד ואז הוא הגיע והייתי בטוח שהנה, יש מי שיוליך אותי עוד קצת הלאה, אני לא אצעד לבד לסוף.
בערב האחרון שלנו ביחד הוא אומר לי: אתה יודע, ההבדל ביני לבינך זה השנים שביננו. עם הזמן לומדים ששני ההפכים הקיצוניים ביותר הם בדרך כלל שני הצדדים של אותו המטבע בסך הכל. וככה כל מי שנראה גברי ומתאמץ להחצין את כמה שהוא אקטיבי סוף, הוא יהיה הפאסיבי הכי מזעזע שיש. אפילו אם זה עוד לא קרה, מספיקה פעם אחת ואז הסכר נפרץ ואין שום דרך חזרה. תדמית שלמה ירדה לטמיון.
והוא ממשיך: אוי, אני זוכר איך באת לפגוש אותי בפעם הראשונה בכיכר, עם כל הז'רביז המהמם הזה שלך מציץ מהגופיה, עם המעיל עור הזה והשרשרת. וואלה, חשבתי, איזה עארס תפסתי ואז הנה, אני ואתה פה עכשיו במיטה, כולך חמודה אחת גדולה. מה רע?
ואני אומר לו: אם ככה, אולי הפחד שלך ממחויבות, המעצור הזה שיש לך איתי להגיד לי שגם אתה אוהב אותי, שגם אתה רוצה לראות מה קורה לנו מעבר לחדר הזה גם אחרי 12 פגישות של לילות מושלמים, אולי הצד השני שלך הכי צריך זוגיות כרגע, אולי אתה מדחיק בכוח איזה הצהרה או שתיים לגבי כמה אתה בעצם בודד.
והמילים שלי נשארו לעמוד באויר הקר שירד מהמזגן שלי, שנינו המשכנו להתכרבל בכפיות אלוהיות מתחת לפוך, לא אמרנו עוד מילה אחת נוספת וככה נרדמנו.
אבל כמו תמיד, הרבה יותר קל לנו להתבטא ברשת מאשר בחיים האמיתיים. ומה אם, כבר ממזמן, הרשת היא שיקוף של החיים האמיתיים?
ברבעי הקרוב ימלאו שנתיים לבלוג שלי. איזו הצלחה כבירה. שנתיים של קשקושים שמתבלגנים על מליון נושאים בלי שום יד מכוונת, בלי שום מטרה מושגת.
ארול אומר לי שהבלוגים הם רק בלוגים ולא מעבר לזה. מה אם הוא טועה והם מייצגים מיקרוקוסמוס של המקור? אם הרוב מתבטאים חרא, אז הרוב הוא באמת חרא ובאמת, אין שום דבר בעיר הזו מלבד מסיבות, סמים וזיונים. אין שום רגש.
ואני זוכר משהו שפעם אמרתי לירון: הרוב הם רגילים. אלו המיוחדים שעושים את כל ההבדל, משכוכיות. והמיוחדים נמשכים לרגילים ולא יכולים לסבול אותם.
הוא אמר לי שכולם מיוחדים בדרכם.
בולשיט. אם כולם מיוחדים אז בעצם כולם אותו הדבר. ותנו לי לרגע להתנשא: הרוב צפויים לעייפה. אם אני האלטרנטיבה האובדנית והמצ'וקמקת לשרירים ורדידות אז אני בוחר באובדנות.
אני חושב על כל הדברים שלא כתבתי עליהם. אודי, רפי, ארז, פיציק, פרי, איציק ועוד כמה. לכולם נתתי חלק קטן ואז חטפתי אותו חזרה והשארתי אותם עם תחושה שהנה, רימו אותם.
אני נזכר איך ארז פעם סיפר לי שבקבוצה השבוע הם דיברו על אופוריה. כמה מפחיד זה בעצם להיות מאושר לרגע, מתוך ידיעה שאולי זה מזויף, שעוד רגע זה יעבור ואם עלית למעלה אז הדאון כבר מחכה לך פה מאחורי הפינה.
ואני נזכר באופוריה הזו, המפחידה כל כך עבור אנשים שלא רגילים להיות מאושרים, בכל פעם שאני חושב עליו. כמה מדויק הזה המגע שלנו, כמה נכון הרגיש כל ליטוף. האם גם הפעם אני ארשה לעצמי לשכוח, אומר לעצמי שזה לא היה זה, רק כאילו, ועכשיו צריך להכריח את המוח למחוק כל בדל של זיכרון טוב?
שמוליק מגיע לחנות ואנחנו מנהלים שיחה כמו שרק שני אנשים בקצוות שונים יכולים. הוא אומר לי שאני יהודי, וכאחד, אפילו חרב חדה מונחת על צווארי - עדיין צריך להמשיך ולהאמין. שמהנסיון שלו, הנידונים למוות מחכים עד לרגע האחרון לטלפון מהנשיא.
מה אם אני מאמין באמת ובתמים שאין בהמשך כלום עבורי מלבד כאוס מוחלט, מה אם אני יודע שלא אקבל חנינה, שמה שנותר זה להמשיך ולתמרן בין הטיפות, רק עוד קצת, כי הנה היציאה שלי ואני לא מתכוון לפספס אותה.
ובכלל, טוב שהגיע הסוף. החודשים האחרונים היו עם יותר מידיי סיגריות, יותר מידיי מסיבות, סמים, מוזיקה. אני כל כך מותש שאפילו, עם כל החומר שאני אוגר, אני לא מצליח לכתוב כלום. לפעמים נראה לי שהדחף לכתוב משהו יותר חשוב לי מאשר הכתיבה עצמה. מתי בדיוק הפרסום הזה, חובת הדיווח, הפך להיות משהו כל כך משמעותי עבורי?
מה אם המניע שלי לפרסם פה הוא - הוא המנוע של הדיכאון שלי. מה אם שמה חבוי ההדק הזה שמנסה להזכיר לי שבסך הכל אני צריך לאהוב את עצמי. ולקבל את האהבה של החברים והמשפחה שלי, לקוות לאהבה אחרת ולא להאחז בכל גבר כאילו הוא האחרון.
ואיזה טוב ויפה שאני כותב את הדברים האלה ולא מאמין בהם בשיט.
ולפעמים נראה כאילו המחלה היא אני עצמי, ואני לא נלחם בכלום פרט בי.
אני לא יכול לעזוב את עצמי, לא מצליח לבלום את קול ההגיון שמשמיע לי את המציאות העגומה שלי והתחושה האירונית היא שמזמן כבר עזבתי אותי בעצם, איבדתי את מה שהייתי לטובת משהו אחר שלא אמור להיות כאן.
משחק. לא יותר. ייצוג קלוש של מה היה או מה היה אמור להיות.
והיופי לפעמים מסנוור אותי, אני לא עיוור לו. יש כל כך הרבה מה לראות, לטעום, לחוות, כאילו הזמן שאני מבקש לי אף פעם לא יספיק.
וההכרה שלעולם לא אצליח מנחיתה אותי עוד לפני שהתחלתי להתרומם מהמיטה בבוקר. אף פעם לא אגיע למקומות שבהם אני רוצה להיות, אף פעם לא יהיה לי האחד הזה שיראה לי שהיום שאני מחכה לו הוא גם היום שלו, שלנו.
ולפעמים אני כל כך רגוע, כל כך שליו, שאני ממש מרגיש איך הגוף שלי מהדהד כמו פעימה אחת גדולה שאני שולח לכל מה שבסביבה, והגלים נעים ממני החוצה ומכים בהכל חזק ולאט, חוזרים אלי עד שלא נשאר בי כלום.
וההשלמה. זה כמו ללמוד שפה חדשה, כמו להרגיש שלם עם מה שאסור, כמו לקחת חלק ברצח מזעזע.
ואתה בא אלי לפעמים בחלומות, המשה הישן והטוב, אפוף התקוות. אתה אומר לי כמה שני מוצלח, כמה כוח עצום טמון בי שאיש לא יודע עליו. אני משער שלעולם לא אדע.
לא. אני בוחר שלא לדעת. אין בזה טעם.
כמה טוב היה להשתמש בי, להראות לעולם שיש במה להתגאות בי, ואני לא מצליח להוציא מילה אחת טובה מאף אחד שאני מצפה שישאר. אולי אני מבקש את מה שאי אפשר, את מה שלא קיים עבורי עוד.
ואולי זה היה לי מול העיניים ולא ידעתי, אולי נגעתי בו, אולי סתם שכבנו ואז נפרדנו כל אחד לדרכו. אולי אמרתי לעצמי מראש שאין סיכוי, שהכל אבוד ממילא ופשוט הכשלתי את עצמי עוד לפני שהמבחן התחיל.
והנה עוד חבל שיכלתי להאחז בו והוא נשמט ממני, ועוד חבל שאני כורח בו את עצמי, סביב סביב, קושר את עצמי להוויה אחת שיש לה שם שלא מתאר בכלום את חוסר הרגש, את העוצמה של האין.
וכל מה שאני עושה נראה לי חסר סיבה. אפילו המילים שלי נראות לי כמו משהו מיותר, משהו שכבר כתבתי או כתבו לפני, סתם תוים באויר, חלקיקים שאין בהם כלום.
אבל אני יודע, זה במילים, אני כל הזמן חוזר לשם, שם הפתרון לכולנו. לא כדורים נגד דיכאון, לא אוכל, אלכוהול, סקס או כסף. מילים.
מאחריהן מתחבאות כל הכוונות והרצונות והכל בעצם. הן המנוע של כולנו.
ואולי הדרך שכל כך אהבתי, מבלי לחשוב לרגע על המטרה, אולי היא התעקלה לי יותר מידיי, שקעתי בה, עייף ולא רוצה כבר להגיע לסוף. סתם למשוך עוד קצת, לראות מה יש אחרי הסיבוב.
אני הסוף. אני מחליט על מה שקורה ואני מחליט שלא קורה כלום. זה אני שאשם, רק אני שנשאר כשנגמר היום, עושה חשבון לעצמי ותמיד מגיע לאותה תוצאה אוימה שכל הקצוות ממני והלאה.
וככה, עם כל יום המצב מחמיר ואני מאבד שליטה, אני מכניס את עצמי למצבים שאני לא רוצה לצאת מהם והם עלי עול שאני לא יכול לשאת. אי אפשר להתקדם.
ומכל הטלאים האלה שמרכיבים אותי אני נפרם בכל פעם מחדש, נשאר בחדר שלי ויודע שאסור לי, ששום תועלת לא תצמח מזה. עדיין, נשאר בחדר.
והרשת הזו שאני חי בה, הרשת שמתקיימת רק בעולם הוירטואלי הזה ומשיקה לחיים שלי יותר מידיי, כמה שלמדתי אותה. מעולם לא קיבלתי שום הצעה לעזרה מאף זר שקרא את מה שכתבתי, איך יכול להיות? אנשים קוראים זעקה והם מקליקים הלאה ממני.הם באמת מאמינים שהם לא יכולים לעזור לי? אף אחד? איך זה אחד עלום לא פנה אלי בהצעה כלשהי להציע לי אוכל, להציע לי כיוון לחפש בו עבודה או סתם כתף וירטואלית לבכות עליה.
בוא נלך מפה, אני שומע באחורי ראשי, והנה, פעם ראשונה שאני הולך אחרי הראש ולא אחרי הלב ותוך פחות מחודש זה רשמי, אני עוזב. כל ההכנות יושלמו השבוע. אני מבטיח לעצמי לסיים את הצוואה ולדאוג שהחובות שלי ימותו איתי, שכל השאר יעבור למי שצריך. ממילא אני בטוח שכבר נמאס לכולם מכל חירחורי הגסיסה המטופשים האלה על הכתוב, נגמר כבר הכוח והסבלנות לשמוע ממישהו כמה שרע לו וכמה שהוא שמח לבשר את זה לכולם.
הכל ישאר בדיוק אותו הדבר בלעדי, ריקני וקר ומלא ביופי של נחמות קטנות שלא ארווה לעולם.
זה כאילו השלמתי מעגל, כאילו ידעתי שפה זה ייגמר. פתרן קל וזול של פחדנים רפי שכל. מישהו יכול לעצור אותי?
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
תגובה 1:
תגובות (21)
שירת הברבור? 26/11/07 | 18:52
מאת: Mr. Bear
הכצעקתה 27/11/07 | 03:40
איך זה באמת שאף אחד לא הציע לך עזרה... שלא הציעו לך עבודה, אהבה, חיים, מסטיק בשקל וחצי?
כנראה שהסולידריות עברה מן העולם.
או שאולי העולם פשוט אטום ועיוור ובוחר לראות רק את מה שהוא רוצה....
מאת: שנוי במחלוקת
והרי לך ציטוט מהבלוג של עצמך: 27/11/07 | 05:59
"מעולם לא קיבלתי שום הצעה לעזרה מאף זר שקרא את מה שכתבתי, איך יכול להיות? אנשים קוראים זעקה והם מקליקים הלאה ממני.הם באמת מאמינים שהם לא יכולים לעזור לי? אף אחד? איך זה אחד עלום לא פנה אלי בהצעה כלשהי להציע לי אוכל, להציע לי כיוון לחפש בו עבודה או סתם כתף וירטואלית לבכות עליה."
משה, על מי אתה עובד?
דייב קנה לך אוכל, אני כשהיה לי..בשמחה נתתי לך קצת כסף...כולנו רצנו סביבך בכל פעם שאמרת משהו על התאבדות, ולרוב האנשים...שיש להם רק כתף ווירטואלית לבכות עליה, לך יש כתף אמיתית.
אנשים בנט לא אמורים להציע לך אוכל, או להציע לך רחמים בשקל וחצי..אתה לא הומלס שגר ברחוב ואתה לא היצור הכי אומלל בעולם, למרות שקשה לאגו שלך לשמוע את זה..
אתה רוצה שילטפו אותך 24 שעות ביממה, אפילו אם אתה לא צריך את זה.
אתה רוצה שירחמו עלייך ושיחשבו שאתה הכי מסכן בעולם - וואלה מתנצל, אתה לא האדם הכי אומלל בעולם..יש אנשים במדינות עולם שלישי שאין להם מה לאכול כבר שנים והם מתים בגלל הקור באפריקה, יש מכורים לסמים שנמצאים ברחוב ומייד פעם מישהו זורק עליהם איזה חתיכת ברזל עלובה בנסיון להשקיט את הייסורי מצפון שלו.
כן משה..אנחנו חיים בעולם שאנשים לא יעזרו סתם אחד לשני..ובאמת אני יכול לומר לך שמתוך בחירה מאוד מחורבנת של המון אנשים בחיים שלך, אלה שסובבים אותך כרגע...אולי דואגים לך יותר מעצמך.
אז השאלה היא מתי תפסיק כתוב נובלים דרמטיים עד כמה שאתה אומלל וכמה שנורא, וכמה שאתה מנסה ואתה לא מצליח - כי אתה פשוט לא מנסה.
כן אני אגיד את זה שוב - אתה לא מנסה.
וגם אם אתה שמח...אתה חייב לעטות על עצמך רשת של אומלל כדי לסחוט כל טיפת תשומת לב האחרונה שיש בסביבה..להתחנף לכל אדם שאתה תראה..כדי שיגרום לך להרגיש טוב עם עצמך - מה שאתה בעצם לא ממש צריך.
אתה צריך לדעת שיש אנשים שאוהבים אותך..ואתה יודע את זה, אבל אתה עושה את הדבר הכי מחורבן בעולם - לשקר.
אתה משקר לאנשים מסביבך שאין לך אף אחד - והכל בשביל שהם יתנו לך עוד תשומת לב.
אתה משתמש ברגשות אשם של אנשים כשאתה יודע בלב שיש לך רשת תמיכה.
יש לך הרבה דברים שלאדם הממוצע אין.
You'll Have To Get Over It.
ויש לך איך.
מאת: StoppageTime
אני קורא כמו פולני טוב 27/11/07 | 12:50
רק כדי לוודא שאתה חי.
אז החיים חרא עדיין? נו, אז חזל"ש.
Peace
אני
(אפילו שהתעלמת בצורה מעליבה מהבלוג שלי, אני מפרגן. כזה אני).
מאת: Mirrorball
אופיר , תראה... 27/11/07 | 22:45
תראה, למשל, 10,000 שקל זה ממש לא אותו דבר כמו 2000 שקל כפול 5. עם 10,000 שקל אפשר לעשות כל מיני דברים, לקבל החלטות, לפעול. וזה גם הדבר החכם לעשות כל זמן שאתה יכול ולא תלוי בחסדי המערכת. 2000 שקל כפול 5 זה כמו להיות מאושפז כבר ונטול יכולת בחירה. עכשיו, לגבי העזרה שחבר יכול להציע; זה בגדר כיבוי שריפה. נניח, לעבור את החודש הקרוב. או עד שהדברים יסתדרו וכו. זה כמובן תקף רק כשיש משהו שיכול להסתדר.
אני מבין את זה ומשה גם. ואתה ?
מאת: סטטוס?קוו
אופיר = אלעד.. טעות שלי.. זיכרון לטווח קצר וכל זה - סורי. 27/11/07 | 22:52
מאת: סטטוס?קוו
סטטוס.. 28/11/07 | 01:25
בוא באמת נצא מנקודת ההנחה שכסף כאן הוא לא הmain issue ואם אתה בוחר להתאבד כי חסר לך כסף..אני מבין..אבל לא מסכים.
לא מסכים שאדם יחליט לזרוק הכל כי אין כסף..
הוא יכול לעבור לדירה שההורים שלו הציאו לו - חינם, ללא כסף בכלל.
אני מבין שיש כאלה שיש להם נטל כספי עצום שמוביל אותם לייאוש טוטאלי..אני פשוט לא מסכים עם האקט הוותרני הזה שנהפך להיות אופנה נוראית בימינו בגלל החברה..
אין לך כסף - תתאבד
אין לך מספיק חברים - תתאבד
אתה מדוכא - תתאבד
כן, קל עכשיו ללכת ולקפוץ מהחלון..זאת הגישה הכי מסכנה שבה אתה יכול לראות את החיים.
מתחילים מכלום ומגיעים..יש היום ביטוח לאומי לאנשים שזקוקים לו..יש דמי אבטלה..אנשים מחפשים היום עובדים בכל חור.
לרובכם יש הורים, בית, לחזור אליו.
גם אם האופציה היא זמנית לחלוטין.
אני לא אדיוט..ואני מבין את המצוקה הקשה שנגרמת למליוני אנשים בעולם עקב טעויות אנוש וניהול של ההמשלה בצורה עילגת ואכזרית כלפי תושביה..אני רואה נרקומנים, אנשים שחיים ברחוב, אנשים שזרקו אותם מהבית ואין להם לאן ללכת..ואנשים שהלכו לאיבוד בדרך.
אבל התאבדות לא תוביל אותך בהחלט - לשום מקום.
אז אתה רוצה להיות עצלן? לעשות סמים רוב הזמן כי קשה? סבבה..אני עשיתי את זה.
אתה רוצה לנסות להתאבד? לאן זה יוביל אותך? לדרך טובה יותצר? מתוקנת?
אבל לא..אתם רוצים את הפתרון הקל והמיידי כמו מישהי שמנה שרוצה להיות רזה תוך יום.
בשביל להיות מאושר - אתה צריך להתאמץ..מתנצל בהחלט לבשר זאת לכולם..והדרך אל האושר היא פשטות.
לפני 20 שנה אנשים היו מאושרים..למה? כי הם לא היו עסוקים בלהיות באטרף כל היום ולבלות ממסיבות למסיבות לסמים למכון כושר לסטוצים וחוזר חלילה.
לאנשים הייתה פשטות.
אם אתה גורר את עצמך לסגנון חיים הרסני ומחליט לוותר - אין חדש תחת השמש, "דור ובא ודור הולך" מה אתה עשית בדור הזה בשביל לעשות את עצמך מאושר?
סטוצים? סמים? מסיבות? ..שימוש אובססיבי בכל אלו יובילו אותך לאבדון ובמילא אתה מת רגשית.
אבל כאן הנושא אחר..אני לא מדבר על אנשים מסכנים שגרים ברחוב והם נהפכו לנרקומנים חסרי נשמה.
אני מדבר על אדם שיכול לעבור לדירה משלו חינם ללא תשלום, על אדם שיכול לשנות את העבודה שלו ויש לו את האופציה להתאמץ עבור זה..על אדם שיכול להחליף את סגנון החיים שלו.
עצב הוא מקום חשוב לבלות בו, כדי לדעת להתבגר והכי חשוב - כדי לדעת איך לצאת ממנו..אתה תתפלא כמה אתה לומד כשאתה נכשל.
"מה שלא הורג...מכשל"
אל תהפוך כל מכשול להרג עצמי.
מאת: StoppageTime
כמובן שאתה צודק (מהמקום בוא אתה מתבונן) 29/11/07 | 07:54
אתה יוצא מנקודת הנחה -הגיונית עבור הרוב- שמישהו מחפש לפתור משהו בצורה כזאת. כמובן שזה אידיוטי וברור שככה לא פותרים כלום. אבל ...... מי מנסה לפתור ? הפיתרונות קיימים. הם ידועים. מוכרים. אין כאן כל חידוש. הם פשוט לא פיתרונים.
לכן, ועל אף שזה עשוי להישמע קיצוני למתבונן מבחוץ, אני שוב מביא את האנלוגיה לחולה סופני שיודע שהוא הולך למות, אך עדיין יכול לבחור את האיך והמתי... לשמור על טיפה של דיגניטי. או לפחות להרגיש -לרגע אחד- בשליטה על הנסיבות.
נהיר לי שהעניין אינו כספי גרידא -או שמא? (אויש איזה משפט מזעזע!) .. יש המון גורמים מעורבים. המון סיבות ונסיבות. בשורה התחתונה התאבדות היא *כן* לגיטימית לדעתי; עת ברור לאובייקט שעבורו לא-להרגיש-יותר היא האופציה הנכונה. --- (ועכשיו עם הניסוח הזה.. פששש.. איזו שפה מוזרה בחרתי )
לסיכום: התאבדות אינה דרך לפתור בעיות. אבל בשביל להימנע מלהרגיש יותר זה כלי נהדר. בדוק ועובד. השאלה שצריכה להישאל אינה "למה אתה לא מוכן לקבל פתרונות או עזרה" אלא "מה מטרתם של אפסº, קלוג, סטטוס, לנשום להקיא, ושאר התופעות שמסתובבות כאן חופשי חופשי בלי קולר ורצועה"..
יודע מה, קולר סבבה. הולך ? :-)
מאת: סטטוס?קוו
סטטוס אני חושב (שוב) 29/11/07 | 09:07
שאם אתה נתת לעצמך להפסיק להרגיש..אז אתה כבר מת.
אם אתה נתת לעצמך את התירוץ הנוח להפסיק להתאמץ - אתה מת.
אם אתה עושה סמים רוב היום במקום לנסות לפתור בעיות רגשיות - אתה מת.
אם אתה הולך למסיבות כל שבוע בנסיום למצוא משמעות מסוימת כשאתה יודע שזה לא מה שייתן לך את המשמעות הזאת - אתה מת.
CHOOSE LIFE.
או פשוט תבחר למות.
אין כאן שום וויכוח.
אני לא פסיכיאטר, ובטח שלא אהיה כזה כי הדאגה שלי לפעמים לכמה אנשים נובעת באמת מאהבה אליהם ונסיון להבהיר קצת את המצב, ולא מתאוות בצע לעוד קצת כסף בכיס.
אבל אתה פסימי.וגם אני וגם משה.
אבל אני לא נותן לפסימיות שלי לרצוח את מה שאני יכול להפוך אליו עם קצת מאמץ.
אז שאלת מה המטרה שלשמה אתה עדיין מסתובב?
אם אתה לא מרגיש למה..אני לא יכול לאמר לך למה..כי כולנו מרגישים חרא רוב הזמן (ולא רק בגלל היותנו הומואים - בדיחה קטנה:)
אין כאן שום שאלה סטטוס..באמת שלא.
אבל אם לא בא לך אפילו לנסות להתאמץ בשביל לגלות משהו שונה ממה שאתה מורגל אליו..אתה מביא את מותך עלייך.
אין כאן וויכוח או נסיון נואש להרצות לך או למשה.
וחולה סופני עם כל הכבוד..
הוא אדם שמרותק לבית חולים (בין אם הוא פסיכיאטרי או מיון)
אז קל לך לסווג את עצמך כחולה אנוש כי אתה מתמודד עם דיכאון וחוסר טעם בחיים?
welcome to the club, מי לא מרגיש היום ככה.
אבל יש כאלה שיעדיפו להיזרק במיטה עם כדורים פסיכאטריים ולישון את היום..ויש כאלה שיעדיפו לעשות סמים כדי להעביר את הזמן..
ויש כאלה שיחליטו יום אחד לסיים את הכל.
אין כאן פילוסופיות בגרוש לחולה האומלל..
רק נקודה אחרת איך לשנות את חייך..ואם בא לך לוותר כי זה הכי פשוט בעולם, וקל לך להאשים את הדיכאון או את המחלה הכרונית בכך או אחרת בשביל לגמור הכל...אני לא מתווכח, אתה בסופו של דבר תראה לאן תגיע ומה נהיה ממך.
You Create What You Think.
מאת: StoppageTime
אז אנחנו מסכימים בעצם ? 29/11/07 | 09:37
שהמצב הקיים לא יכול להימשך. שצריך שינוי...
שכל נסיונות העזרה (מבחוץ) כשלו, שכל הרעיונות נגמרו..
שצריך לבחור, להעז, לבצע שינוי.
לחיות.... למות... זו כבר לא הסוגיה אם ככה.
העניין הוא חופש הבחירה והאומץ (טיפשות? תלוי מי ומאיפה מסתכלים) והיכולת לבצע. לכל צד. לכל בחירה. כבוד.
מאת: סטטוס?קוו
I Agree To Disagree. 29/11/07 | 09:47
כי אתה מצפה ממני לתת אישור למשהו שאני לא בוחל בו אלא אם כן אתה משותק בבית חולים.
אני כן מבין את המצב.. אני יודע מה זה דיכאון ומה זה לרצות להתאבד..אבל אני גם יודע שאם אתה לא בוחר לצאת יום אחד מהמצב הזה של מוות יום יומי - בשיניים..
אתה גם תמות במצב הזה..ולווא דווקא מהאקט של להרוג את עצמך פיזית.
אתה מצפה לקבל את האישור שלי שאם זאת בחירה של מישהו אז לתת לו למות? מתנצל..לא הולך לעשות את זה..
כי אתה מביא לי אקדח ביד ואומר לי תירה בבנאדם, רק כי הוא צולע.
אני אכן מבין את הגישה הוותרנית של אנשים לא להתעסק עם המצב הזה של אנשים במשבר.."תעזבו אותם..זה יעבור" או את האנשים הבורים שאומרים "אלה חולי נפש, אל תתעסקו" אתה יודע מה הכי מקסים באנשים האלה?
שיום אחד הבן שלהם פתאום יעבור משבר ויחליט להתאבד והם יגלו את זה כשהם ייכנסו הביתה לחדר שלו.
ואז הם יבכו ויבקשו עזרה מכל העולם ויסכימו להביע תמיכה באנשים הזקוקים לעזרה..
אנשים הם נבלות מיזנטרופיות עד שהם זקוקים לעזרה בעצמם ואז הם הכי צבועים בעולם.
אני לא מתכוון להיות אחד מאותם האנשים האלה - עבור אף אחד מהאנשים אותם אני מכיר ואוהב.
מאת: StoppageTime
ולסיום...אחרי כל המגילות. 29/11/07 | 10:07
משה..אתה יצרת את הבלוג הזה בשביל לעורר סערה תקשורתית ברשת..וקיבלת את מה שרצית..
אני רציתי לבוא ולדבר איתך באופן אישי..אבל אתה אוהב להפוך את החיים שלך לתקשורת ועכשיו כל אטרף ואחותו כבר מעורבים בעניין..
אז תדע שאני לא הייתי עושה את כל זה..וכותב את כל זה..
אם לא היה לי איכפת, ולא רק ממך..אלא מכל אדם שבא, ומרגיש אתה מה שאתה מרגיש וכותב בלוג כי אין לו דרך אחרת לנסות להסביר מה הוא מרגיש..אז אני מקווה שלחלק מכם..זה פתח את העיניים..
ולחלק ממכם שבחר להתעלם לחלוטין מהאיש הזה או מה שהוא כתב, או מה שאני כתבתי..
אתם כנראה לא במקום השחור הזה בחיים שלכם בשביל להתעניין.
הבחירה לחיות או למות נתונה בידייםן של כולנו..ואם אתם מאמינים שזבנג וגמרנו ואין המשכיות לכל הנושא הזה של מוות וחיים - אתם כנראה תיווכחו אחרת יום אחד.
תחשבו שאני משוגע ובעל דיעות פילוסופיות שלא קשורות למציאות..זה לא מעניין אותי.
עניין אותי להסביר סוף סוף את המצב לאלה שעכשיו נמצאים באיזה דירה ובדרך לעשות את הטעות של החיים שלהם כי רע להם בפנים.
והיה חשוב לי להסביר שאתם לא לבד..
כל האנושות היום לובשת מסיכות, ואני לא רואה אף אדם שהוא באמת ובתמים מאושר מהדרך בו הוא בוחר לחיות..אבל יש לכולנו את הזכות להילחם על האושר הזה.. כי יש אנשים טובים בדרך.
מאת: StoppageTime
סליחה ? 29/11/07 | 12:35
"......... כי אתה מצפה ממני לתת אישור למשהו שאני לא בוחל בו אלא אם כן אתה משותק בבית חולים........ כי אתה מביא לי אקדח ביד ואומר לי תירה בבנאדם, רק כי הוא צולע........."
קודם כל אף אחד לא מכריח אותך לבצע המתה -בחסד או שלא-. אבל יותר חשוב, מי החליט שצליעה מצדיקה או לא המתה -בחסד או שלא- ? כאילו מה, אם למשל כורתים למישהו 2 רגליים ויד אז כן ? או אולי רק אם הוא מת קלינית ? או מוחית ? או גם וגם ? למה צריך להיות משותק ? מה זה הפרמטרים המשעשעים האלה ?? אתה לא יכול לקבל החלטות כאלה עבור אף אחד אחר ולכן הנושא מאז ומתמיד היה כל כך סבוך עד שאפילו המדינה (כפרה עליה) לא מוכנה לקחת סיכון ולעזור לבן אדם , לא משנה מה מידת הסבל והכאב בה הוא נמצא- כל זאת בגלל איזה קוד מוסרי מעוות (תביעה מהמשפחה וכו).. :)
מאת: סטטוס?קוו
לך על זה.. 29/11/07 | 16:49
תוותר.
תהרוג את עצמך.
תשכח את המשפחה שלך.
תשכח את החברים.
תשכח את האנשים שנתנו לך חיבוק.
תשכח את אלה שנתנו נשיקה..
תוותר.
GAME OVER.
מאת: StoppageTime
אולי אתה צודק.. 29/11/07 | 16:51
אולי.
זה לא משנה ..אוקיי?
שותף שלי לדירה התאבד לפני מה? חצי שנה?
זה רק לגיטימי שגם אתה תעשה את זה עכשיו..
תתאבדו כולם..תרגישו חופשיים..תפגעו בכולם. ותברחו
are you happy now?
מאת: StoppageTime
אהיה הראשון להצטער אם אתם, החברים הקרובים, תיפגעו... 29/11/07 | 17:16
אבל (נו מה, היה חייב לבוא "אבל").........
אני חושב שחבר קרוב היה טורח לנסות להבין ולתמוך בהחלטה של חברו, בין אם היא מוצאת חן בעיניו או לא. ומכיוון שאין באפשרותינו לעשות יותר מידי, ההבנה כזאת, רק תועיל בשביל למזער הכאב והפגיעה...
מצד שני אחרי המוות, לאובייקט כבר לא יהיה אכפת, אז זאת למעשה הזדמנות להבהיר עניין מבעוד מועד, להיפרד, להתנצל, לעשות פוצי מוצי וכל זה :)
מאת: סטטוס?קוו
סטטוס.. 29/11/07 | 20:27
GAME OVER.
נגמרו ההרצאות, נגמרה השיחה.
עשו מה שבראש שלכם.
מאת: StoppageTime
אתם כולכם טיפשים. 01/12/07 | 20:52
רק לקלוג יש שכל.. הוא עובד על כולכם.
אבל זה לא אשמתו...
מאת: Unwrapped
מתוק 10/12/07 | 02:44
עזוב אותך משטויות
בוא לקפה וסגריה
הרבה יותר משתלם
מאת: Tiger29
הי מי חם? 10/12/07 | 14:49
מי חם?????????????
מאת: 0544958601
הרדיאטור שלך בבית. 10/12/07 | 15:13
מאת: StoppageTime
הוסף רשומת תגובה